مکمل غذایی, ویتامین

امگا ۳ و خواص بی‌نظیر آن

امگا ۳

امگا ۳ چیست و فوائد آن

امگا 3 که آن را با نام ویتامین‌های دریایی می‌شناسیم از روغن ماهی به دست می‌آید. اسیدهای چرب غیر اشباعی هستند که در درون بدن تولید نمی‌شوند و باید از طریق مواد غذایی و مکمل های امگا 3 دریافت شوند.

این ترکیب خواص بسیار مفیدی برای سلامت عمومی بدن دارد و می‌تواند به درمان افسردگی نیز کمک کند. این ویتامین بعد از وارد شدن به درون بدن، می‌تواند روی پیوندهای لیپیدی، سیگنال‌دهی سلولی و بیان ژن در انواع مختلف سلول‌ها تأثیر بگذارند.

 

قرص امگا 3

ویتامین امگا 3 به طور طبیعی درون سلول های چشمی و مغزی ذخیره می‌شود. به همین دلیل است که همیشه علم میگوید مصرف غذاهای دریایی را جدی بگیرید چراکه عملکرد قویی بر روی مغز شما می‌گذارند.

با این حال ویتامین‌ها به راحتی از طریق غذاها جذب نمی‌شوند و یا به میزان کمی جذب می‌شوند. بهترین روش دریافت این ریزمغذی‌ها داشتن رژیم غذایی دریایی  و دریافت بخش دیگر این ماده معدنی از طریق مکمل‌های ویتامینی است.

 

خرید قرص‌ امگا ۳

امگا ۳ میوولیس

کپسول سافت ژل اسید چرب امگا ۳ میوولیس

امگا ۳ نیچرزبونتی

مکمل کامل فیش اویل Fish Oil امگا۳ نیچرز بونتی

امگا ۳ نیچرمید

مکمل امگا ۳ فیش اویل نیچرمید

امگا ۳ افترایو

مکمل افتر کووید افتر ایو

 

فواید قرص امگا ۳ برای زنان

خانم‌ها برای تناسب اندام رژیم‌های غذایی سخت میگیرند و به شدت از مصرف چربی ها پرهیز می‌کنند. اما مصرف چربی ها غیر اشباع برای زنان بسیار مفید و ضروری است. در هنگام دریافت چربی‌های امگا باید ترس از چربی و کالری را رها کرده و از نبود این چربی در بدن خود بترسید.

خانم هایی که قبل از عادت ماهانه یا یائسگی دچار افسردگی های شدید می‌شوند، این ویتامین می‌تواند به درمان این افسردگی‌ها و حتی افسردگی‌های شدیدتر نیز کمک کند. در واقع نمیتوان گفت که بر روی اختلالات اضطرابی تاثیر می‌گذارد؛ بلکه روی درمان افسردگی تاثیر گذار است. به همین دلیل است که جامعه پزشکی توصیه می‌کند زنان یائسه امگا 3 را پایه اصلی روتین زندگی خود قرار دهند.

علاوه بر آن زنان در معرض خطر سرطان سینه، دهانه رحم، تخمدان و آندومتر، کولورکتال و ریه هستند، مصرف این ویتامین به جلوگیری از این سرطان ها در زنان کمک میکند.

 

فواید قرص امگا ۳ برای مردان

در حالیکه امگا 3 برای همه مفید است، برای مردان به عنوان یک ماده حیاتی به حساب می‌آید. این ترکیب به سلامت جنسی آقایان کمک می‌کند. اکثر مردان در دوران پیری خود دچار بیماری های نظیر پروستات می‌شوند و عملکرد سیستم جنسی آن ها به مشکل میخورد. این ترکیب از سرطان پروستات در پیری جلوگیری میکند.

یکی از دیگر دلایل ضروری مصرف امگا 3 برای مردان تقویت اسپرم و باروری است. نابارور بودن مردان یکی از نشانه های کمبود امگا 3 است.

 

زمان مصرف قرص امگا 3

امگا ۳

مصرف روغن ماهی در دراز مدت مانند چند هفته، چندماه یا چند سال میتواند میزان امگا موجود در عروق خونی را افزایش دهد. بنابراین در گام اول توجه کنید که باید این ماده معدنی را طولانی مدت مصرف کنید. میتوانید هر زمان از روز از آن را مصرف کنید. به عنوان مثال 1.5 گرم صبح و 1.5 گرم شب در دوز ها کمتر میتواند به جلوگیری از ریفلاکس معده حین مصرف این ویتامین کمک کند.

 

روزانه چقدر امگا 3 بخورم؟

روزانه 3 گرم ویتامین امگا 3 برای بدن لازم و ضروری است. همین میزان دریافتی کافی است و نیاز به دوزهای بیشتر نیست.

 

روزی چند عدد قرص امگا 3 بخوریم

برای دریافت امگا 3 توسیه می‌شود که ماهی سالمون را 3 بار در هفته به میزان لازم بر حسب وزن خود بخورید. اما لازم نیست که حتما این کار را انجام دهید میتواندی از مکمل های امگا 3 استافده کنید و این نیاز را به راحتی تامین کنید. چرا که شما را زا بابت تامین امگا 3 توسط بدن مطمئن می‌کند.

 

نتیجه گیری

برای نتیجه دهی بهتر از مکمل های ویتامینی در دوره های 3 تا 6 ماهه در سال استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *